Wednesday, 20 June 2012

SAPE NK KURUS, ANGKAT TANGAN!!

http://www.jomsantai.com/wp-content/uploads/2012/02/before_after_cartoon11.jpg

Mungkin ada di kalangan anda yang pelik melihat wanita memiliki pinggang dan tubuh badan yang ramping walaupun mereka baru sahaja makan dua pinggan nasi yang kemudiannya makan ais krim pula. Anda yang takut untuk menjamah nasi pun memiliki badan yang masih lagi besar, pelik bukan?

Terdapat beberapa makanan yang boleh meningkatkan metabolisma dalam diri sekaligus mempercepatkan pembakaran kalori dan mampu megelakkan anda dari gemuk dengan mengambil makanan berlebihan.

Teh Hijau
Teh yang boleh diaplikasikan di dalam pelbagai cara untuk menjadikan ianya lebih menarik dan sedap untuk diminum. Khasiat teh hijau membantu menaikkan tahap metabolisma dalam diri dan mampu membakar kalori lemak yang tidak diperlukan di dalam badan. Sekaligus, badan kita akan mencerna makanan yang tidak diperlukan. Selain daripada membantu membakar lemak dengan cepat, teh hijau juga mampu untuk melancarkan urat saraf. 



Limau Gedang
Dipenuhi dengan anti-oksigen dan juga vitamin, limau gedang membantu menaikkan metabolisma dalam diri dan juga mengeluarkan lemak dari sistem lemak di dalam badan. Limau gedang juga membantu anda mengurangkan insulin di dalam badan di mana akan mengurangkan selera lapar anda. Jika anda mempunyai masalah kesihatan dan memerlukan anda mengambil ubat secara harian, sebaik-baiknya jumpa doktor dahulu sebelum memakan limau gedang kerana kandungan di dalam buah-buahan ini mempunyai bahan yang akan bertindak dengan dadah yang ada di dalam ubat-ubatan. 

http://kimirekonen.com/blog/wp-content/uploads/2010/08/grapefruitlimaugedang-300x259.jpg

 
Gandum
Bukan hanya gandum tapi keseluruhan gandum! Gandum memang kaya dengan nutrisi yang diperlukan badan seperti beras perang, oatmeal, roti padat gandum dan pasta membantu sistem badan berjalan dengan lebih baik dan selesa. Yang paling penting, boleh meningkat metabolisma dalam diri dan anda juga mampu kurus . Selain daripada itu juga, gandum membantu perut anda untuk merasa lebih kenyang lebih lama dari kebiasaan. 



Bawang putih
Mungkin ada yang tidak gemar dengan memakan bawang putih dek kerana baunya yang kurang menyenangkan. Namun tidak ramai tahu mengenai khasiat tersembunyi yang ada di dalam bawang putih ini dimana khasiat yang membantu anda untuk mengurangkan lemak di dalam badan. Selain daripada meningkat tahap metabolisma di dalam diri, bawang putih juga berperanan sebagai sumber antibiotik iaitu membantu menaikkan tahap ketahanan di dalam diri anda.

 


***AMALKAN DIET YANG SIHAT, BUKANNYA TAK MAKAN LANSUNG!!

Sunday, 10 June 2012

KENAPA ARAK SEDAP??

kenapa arak sedap? klu xsedap, xdelh org ketagih nk minum je, mcm  case aku. Tp aku ketagih choki-choki, ada logo halal dr Jakim k. So, jom kita tengok cara kilang arak beroperasi... 
.
.
.
.
.
.


Sebab ianya air kencing SYAITAN, sebab tu sedap kot..
tp kenapa air kencing manusia tak famous mcm air kencing syaitan ek??
kalau tak, mesti untung gila bisnes tandas awam..

RENUNG-RENUNGKAN DAN JANGAN AMALKAN!!

Wednesday, 6 June 2012

HijAb or Tudung Saji


Bertudung bukan sahaja trend, malahan ianya adalah satu tuntutan kepada semua wanita Muslim agar menutup aurat. Perkembangan trend bertudung dilihat semakin berkembang dengan adanya fesyen tudung terkini dengan pelbagai warna yang lebih menawan untuk digayakan.

Selain daripada itu juga, si pemakai tudung gemar menjadikan selebriti tanah air sebagai ikon mereka dalam menggayakan tudung. Antara selebriti yang terkenal dengan gaya bertudung mereka adalah, Datuk Siti Nurhaliza, Datin Norjuma Habib, Wardina Safiyyah dan juga Yuna dimana gaya mereka menjadi ikutan sehingga kini.

Ramai yang memakai tudung tetapi pemakaiannya tidak kena dengan fesyen yang digayakan dan juga tidak mengikut tuntutan syariah dalam panduan menutup aurat.

Ikuti beberapa tips ini mengenai cara dan panduan bagi mereka yang memakai tudung: 

Tudung haruslah menutupi keseluruhan rambut
Bagi mereka yang mengambil keputusan untuk bertudung, harus tahu garis panduan menutup aurat dengan betul, antaranya adalah pastikan anda memakai tudung dan menutup keseluruhan rambut tanpa ada sehelai rambut pun dapat dilihat. Ramai yang tidak sedar akan anak rambut yang terkeluar akibat tidak dilitupi dengan kemas, ingatlah bahawa anak rambut itu juga haram dilihat oleh lelaki bukan muhrim kita. Maka anda haruslah menutupi rambut dengan tudung penuh agar anak rambut dan juga rambut lain tidak dapat dilihat.

Pilihan tudung yang tepat
Jangan pilih tudung yang jarang dan dapat melihat rambut anda di dalam. Walaupun anda telah memakai tudung. Niat anda untuk menutup aurat haruslah beserta cara yang betul. Jangan disebabkan kerana mengikut peredaran zaman yang dikatakan memakai tudung adalah kerana fesyen barulah anda memilih untuk bertudung. Apabila berniat untuk menutup aurat, tudung yang dipilih juga harus kena dengan nawaitu kita. Jangan pilih tudung yang jarang dan digayakan tanpa memakai anak tudung yang betul. Anda masih dikira belum mampu menutup aurat dengan betul jika memakai tudung yang jarang.

Pakaian harus bersesuaian
Jangan memakai pakaian yang ketat sehingga menampakkan susuk tubuh badan anda, kerana Islam menyarankan anda menutupi aurat dengan bertudung untuk menutupi sebahagian badan selepas memakai baju agar tidak menimbulkan fitnah bagi mereka yang melihat. Jangan memilih pakaian yang singkat sehingga menampakkan sebahagian tangan anda kerana itu merupakan aurat yang wajib dijaga semua wanita Muslim.

Pakaian yang singkat dari pinggul
Apabila bertudung, pemakaian juga harus dijaga, jangan memakai baju yang pendek sehingga di paras pinggang. Pastikan baju yang dipilih melebihi paras pinggul kita dan longgar. Ini kerana apabila kita memakai pakaian yang ketat dan pendek, apabila kita duduk ataupun merangkak, akan nampak sebahagian badan kita di belakang.

Pastikan tudung menutupi bahagian dada dan leher
Aurat yang seringkali dilupakan wanita muslim adalah menutupi sebahagian dada dan juga bahagian leher. Ramai yang tidak mengambil endah perkara sebegini sehinggakan mereka memakai tudung, namun masih boleh dilihat leher mereka kerana pemilihan tudung yang tidak sesuai. Pilih tudung yang lebih panjang untuk menutupi dada anda. Pastikan tiada belahan di bahagian leher agar tidak kelihatan kulit leher anda ketika memakai tudung.

Tidak menampakkan sanggul yang keterlaluan di atas kepala

Jika benar itu adalah rambut anda, cuba elakkan membuat sanggul yang terlalu tinggi di atas kepala kerana ianya hanya akan mengundang fitnah kepada mereka yang melihat. Ikat rambut anda dan simpulkan di tengah-tengah kepala dan baluti rambut anda dengan anak tudung yang boleh menutupi semua rambut sebelum memakai tudung.

Pilih tudung yang mengikut garis panduan Islam
Berikutan fesyen terkini yang kian meningkat dalam pemakaian tudung, banyak gaya tudung yang diilham dari pelbagai agama yang turut mempraktikkan penutupan rambut. Oleh yang demikian pastikan pilihan tudung anda mengikut garis panduan yang telah ditetapkan.

**Sumber: Uncle Yahoo

Monday, 14 May 2012

wordLESS MONday but PICmore monDAY

LELAKI byk Bfikir Tp PEREMPUAN byk Bcakap (NGUMPAT KOT)



SETUJU???
 

 JUMPA X??

Sunday, 13 May 2012

Monday, 7 May 2012

Wordless MondaY



https://lh3.googleusercontent.com/-u4N8H94WnIQ/T6dAPzyc-zI/AAAAAAAAFxM/SzLalXFXlZA/w497-h373/What%2Bis%2Blife%2Ball%2Babout.jpg




**KESIMPULAN:  Sedih dan Bahagia adalah warna warni kehidupan kita.
**since LOVE is crossed, mean we dont need love to continue our life. :P



Thursday, 26 April 2012

EPIC FAIL EVER!!





Sarapan amat penting dalam kehidupan seharian

 jgn jd sampai macam nie, pastikan sarapan sebelum pergi kerja k


Bila kita janji xnk beritahu org lain

tp nie yg selalu kita buat..


GAMER tak bertempat

agak2 ar sampai banjir mcm nie pon nk main lg..


Apa korng suka buat dalam TANDAS??

ambik gambar kn??


Beza Zaman moden n Zaman X moden

sumenya depan komputer kn??


Korng fikir lh sendiri gambar nie

aku no komen


korang suka cepatkn jam korang, Konon tiru style jepun lh

aku sendiri pon mcm nie.. :)


Korang hebat x? Try baca..

klu xdpt baca, mntk bantuan pakar k


AYAT PRO UNTUK PENIAGA

kalau xfaham, taip kat google translate k


Akibat Suka main Gam
hati2 mgunakan gam k


Sticky note untuk semua Reader

loser skrg xbmakna loser selamanya


+++  nk byk lg pic mcm nie, singah website damnlol.com.